מאיפה קונים אוטו טוב יד שניה בפורטוגל?

למי שהצליח לפספס (וקשה לפספס), התרחבנו לאחרונה וריו החמוד הצטרף לחיינו. יחד עם ההצטרפות שלו, עלה גם הצורך לרכב גדול ונוח יותר מאשר הפורד פיאסטה הקטנה ששימשה אותנו נאמנה בשנה האחרונה.

אז בחודשיים האחרונים חקרנו לעומק את שוק הרכבים בפורטוגל, המגרשים השונים והאפשרויות השונות לקניית רכב בפורטוגל, והינה לכם המסקנות 🙂

כשחיינו בארץ, זה היה קל יותר- לכל אחד מאיתנו יש איזה חבר שמכיר חבר שעובד בסוכנות רכב ואפשר לסמוך עליו. רכב זה נושא רגיש, צריך לחקור כדי לקבל החלטה נכונה, צריך להכיר מוסך מקומי אמין שיבדוק את הרכב, לדעת מה המחיר מחירון העדכני ועוד לא מעט פרמטרים שהופכים את המשימה הזאת ללא כלכך קלה. בטח לא במדינה זרה שעובדת קצת אחרת.

כמו בארץ גם בפורטוגל ישנן מספר דרכים מרכזיות לרכוש רכב:

  1. מבעלים פרטי דרך אתר יד שנייה או מפה לאוזן
  2. ממגרש מכוניות או סוכנות רכב
  3. מהיצרן 

בפורטוגל תמצאו לא מעט אתרי מכירות רכבים במגוון מחירים, עם או ללא אפשרויות מימון בנקאי, ליסינג וגם חוזי השכרה ארוכי טווח לרכבים חדשים.

באופן כללי בפורטוגל הרכבים מעט יותר יקרים מאשר במדינות אחרות באירופה כמו גרמניה ואחרות, ורכב משפחתי עם קילומטראז’ נמוך ושנת ייצור מעל 2016, ניתן לרכוש החל מ-10.000 יורו. במידה ואתם חיים כאן תקופה ויש לכם את היכולת לקבל מימון בנקאי לרכב, אנחנו בהחלט ממליצים לשקול את האופציה הזאת. ניתן לקבל מימון מלא לרכב, ללא סכום כניסה, בריבית של 4%-5% ובפריסה של עד 120 חודשים- כך שההחזר החודשי שלכם על רכב כזה יכול לנוע בין 180-400 יורו בחודש.

כמובן שגם אפשר למצוא רכבים זולים יותר ויקרים יותר, תלוי מה אתם מחפשים.

שימו לב שרכבים אוטומטים מעט יקרים ונדירים יותר, מאחר ובאירופה רוב הרכבים מיוצרים עם גיר ידני.

רכזנו לכם כאן את חמשת האתרים המובילים לחיפוש רכב לקנייה בפורטוגל: 

  1. Stand Virtual
  2. Custo Justo
  3. market place-Facebook
  4. Olx
  5. Car Spot

אז אחרי שראינו לא מעט מכוניות, נסענו למגרשי מכוניות ב-Valongo, maia, Matosinhos, Braga, עד שמצאנו את הרכב שמתאים לנו בסוכנות הרכב “Filinto mota” בבראגה. 

האמת, שאין מה להגיד- השירות המקצועי, הדאגה לפרטים הקטנים, הטיפול בבירוקרטיה והמצב הפיזי של הרכב היו מעל המצופה והייתה לנו חווית קנייה של חמישה כוכבים.

סוכן הרכב החביב שלח לנו מבעוד מועד וידיאו לייב של הרכב מפנים ומבחוץ, את כל הניירת הדרושה והוביל אותנו יד ביד דרך אישור המימון הבנקאי תוך 48 שעות, לרישום הרכב על שמנו, ביטוח רכב ומסירה שלו אלינו בפורטו.

חשוב לציין שביקרנו בלא מעט מגרשים וסוכנויות רכב ורובם ככולם היו מאוד אדיבים, מקצועיים ונתנו אחלה של שירות. 

עושה רושם שפורטוגלים יודעים לשמור על הרכבים שלהם אבל כמובן שבכל זאת תמיד רצוי גם לקחת את הרכב למוסך או מכון בדיקה קרוב שיעשו בדיקה לרכב ויתנו את ברכתם.

במידה ואתם רוכשים מאדם פרטי, מוזמנים לקרוא על החלפת בעלות רכב בפורטוגל.

מקווים שהפוסט יהיה שימושי עבורכם 🙂

בנתיים אנחנו נסענו לטייל קצת עם הרכב החדש שלנו!

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש