איך מקימים מיזם בפורטוגל?

יש לכם רעיון חדשני לעסק ואתם רוצים לדעת איך מקימים מיזם בפורטוגל? 

הנה כמה דברים שיעזרו לכם לתכנן את המיזם הבא שלכם בפורטוגל!

חקר שוק

נשמע בסיסי אבל אחד הדברים היותר קריטיים שחשוב להשקיע בו אם אתם מתכננים להשקיע את החיים שלכם בעסק הזה! אתם צריכים לזכור שהשוק הפורטוגלי שונה מאוד משווקים אחרים בעולם. לכן, הרעיון המגניב והחדשני שאתם רוצים להביא לפורטוגל- צריך גם להתכתב עם התרבות המקומית.

לכן ערכו מחקר מעמיק לגבי קהל היעד שלכם, צריכת המוצר או השירות שלכם, מי המתחרים שלכם ומה אתם יכולים עושים אחרת. כדאי גם להרחיב את הניתוח לשוק האירופאי, אם אתם רוצים לשקול אפשרות להתרחבות.

תלמדו את החוקים הפורטוגלים

חשוב להכיר ולהבין את החוקים הפורטוגלים כשפותחים עסק/מיזם בפורטוגל.  תבדקו טוב את החוקים החלים על העסק שלכם. לפתוח עסק בלי לבדוק את האותיות הקטנות לעומק יכול להוביל לעלויות לא צפויות ואף לסגירת העסק שלכם.

תלמדו על המיסוי בפורטוגל

אולי אחד הדברים הכי חשובים. אנחנו לא יכולים אפילו להדגיש מספיק כמה זה חשוב. המיסוי בפורטוגל על חברות גבוה יחסית, ועל פי דו”ח של ג’ורנל פאבליקו (Jornal Público) מחקר שנערך על ידי הקונפדרציה העסקית של פורטוגל (CIP – Business Confederation of Portugal), בשנת 2020 דורגה פורטוגל במקום ה-11 בדירוג עם המיסים הגבוהים ביותר על חברות באיחוד האירופי! כן כן, לא זול.

תוכנית עסקית

כמו כל סטארט אפ או רעיון חדשני כזה או אחר- הוא צריך להיות מגובה בתוכנית עסקית מפורטת המציגה את המיזם שלכם בצורה הכי ברורה שיש.

אם אתם לא הכי טובים בהכנת תוכנית עסקית- הסוכנות לחדשנות (IAPMEI – Agency for Competitiveness and Innovation), מציעה עזרה על ידי מילוא טופס שיכול לסייע בהכנת התוכנית העסקית שלכם.

פתיחת חברה עבור סטארט-אפ/מיזם

פתיחת חברה בפורטוגל היא פשוטה יותר ממה שאתם חושבים. תצטרכו לגשת ל אמפרזה נה הורה (Empresa na Hora) להציג את כל המסמכים הדרושים, לשלם 360 אירו עמלה לרישום הסטארט-אפ ו-70 אירו עבור תעודת הקבילות להקמת החברה. באתר של משרד המשפטים הפורטוגלי אפשר למצוא את כל המסמכים https://justica.gov.pt

 

איך להשיג משקיעים בפורטוגל?

יש כמה דרכים כדי להשיג משקיעים בפורטוגל. יש כל מיני תוכניות שמכשירות יזמים שמציעות הדרכות למימון פרויקטים ואפילו עושות חיבור ראשוני עם משקיעים מקומיים.

דרך נוספת להשיג משקיעים היא להשתתף בפיצ’ים (Pitchs) המקודמים במהלך אירועים וירידים של טכנולוגיה וחדשנות. פורטוגל מארחת את ווב סאמיט (WebSummit), יריד הטכנולוגיה הגדול באירופה ואחד הגדולים בעולם. השתתפות באירועים שכאלה יכולה להיות הזדמנות מצוינת למשוך משקיעים למיזם שלך.

ובנוסף- לממשלת פורטוגל יש גם תמריצי מימון ותמיכה ביצירת קשר עם משקיעים. כדאי לכם לעקוב אחרי ההודעות הפומביות של וואלה אינקובאסאו (Vale Incubação).

מרכזי סטארט-אפים ראשיים בפורטוגל

  • אזור ליסבון: 297 סטארט-אפים.
  • אזור פורטו: 251 סטארט-אפים.
  • מחוז בראגה: 196 סטארט-אפים.
 

איך עובדת ויזה הגירה לבעלי סטארט-אפ?

הצעד הראשון להגשת בקשה לויזה הוא לגשת לאתר של הסוכנות לתחרותיות וחדשנות (IAPMEI – Agency for Competitiveness and Innovation) ולהגיש בקשה לסטארט-אפ. בשלב הזה יש צורך להציג את התוכנית העסקית שלכם שתנותח על ידי הסוכנות.

אם הסטארט-אפ יאושר, ינפיקו לכם “אישור חממה” (Certificação de Incubadoras) להמשך תהליך בקשת הוויזה. פשוט עד כדי  כך!

האם זה כדאי לפתוח סטארט-אפ בפורטוגל?

חד משמעית שכן! מאז 2016, ממשלת פורטוגל השיקה את האסטרטגיה הלאומית ליזמות, שתוכנית ה”סטארט-אפ פורטוגל” (StartUP Portugal) בת השנתיים שלה שואפת לעודד מימון של חברות טכנולוגיה וחדשנות כדי לטפח תחרותיות כלכלית וליצור מקומות עבודה בפורטוגל.

בימים אלה, המדינה חווה התפתחות טכנולוגית ענפה ופתוחה לרעיונות חדשניים, עד כדי כך שהיא יצרה מדיניות ספציפית להקמת חברות ואפילו ויזה ספציפית לכך. מגניב, לא?!

אתם צריכים עזרה בלפתוח חברה בפורטוגל? מוזמנים ליצור קשר כאן🙂

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש