איך קונים בית בפורטוגל ? קבלו מדריך עם כל השלבים!

חושבים לקנות בית בפורטוגל? הכתבה הזו היא בשבילכם!

אל תדאגו, אנחנו כאן כדי לעזור עם מדריך מפורט לפי שלבים על איך קונים בית בפורטוגל:)

“ציד בתים” 

חיפוש הנכס המדויק דורש המון עבודה, במיוחד אם מבצעים את הרכישה מרחוק. יש מספר דרכים לחיפוש נכס: מחיפוש באתר ועד לדרך המסורתית של ליצור קשר עם משרד תיווך.

אם בחרתם לחפש באתר, האתר הנוח ביותר לחיפוש נכסים בפורטוגל הוא  www.idealista.com מאחר והוא באנגלית, והוא מציע אופציות חיפוש נוחות.

הבעיה מופיעה כשאתם מחפשים במיקום ספציפי. מצאתם את הנכס המושלם, עם מיקום מדהים, תיאור מטורף ומחיר ברצפה. אבל אז יוצרים קשר עם הסוכן, מבקרים בנכס, ומגלים שמרכז פורטו כפי שהם ציינו במודעה  – זה למעשה 30 ק”מ מהנכס, ודירת 2 חדרי השינה שהם תיארו היא למעשה דירת סטודיו במחסן ללא חלונות.

מאכזב לא?

צריך לזכור שסוכני נדל”ן בפורטוגל עובדים עבור המוכר ולא הקונה. לכן, לפעמים הם יכולים להראות לכם נכסים מדהימים ולספר לכם סיפורים מרהיבים – אבל אם אתם לא מכירים את המחירים של האזור שבו אתם קונים – אתם עלולים למצוא את עצמכם עושים את העסקה הגרועה ביותר בחיים שלכם.

ובכנות? העסקאות הטובות ביותר שמצאנו עבור הלקוחות שלנו היו דרך הליכה ברחובות, או דרך שלטים שפורסמו, או דרך אנשים שאנחנו מכירים בעיר שהציעו לנו את הנכסים שלהם למכירה. אתם יודע איך זה להיות מקומיים. השכן מכיר מישהו שמכיר מישהו שבדיוק חושב על למכור את הנכס שלו.

בכל מקרה, אם אתם עושים את זה לבד – תלמדו את מחירי השוק, תלמדו על השכונות, ונסו להימנע מטעויות קריטיות שעלולות לעלות לכם הון תועפות.

ביקורים

לבקר, לבקר ולבקר. ואם אתם יכולים, תבקרו עוד! ביקורים בנכסים חיוניים לרכישה מוצלחת. ואם אתם לא יכולים לבקר אז שלחו מישהו שאתם סומכים עליו לבקר עבורכם.  יש לנו סרטון ביוטיוב שמסביר על איך בוחנים נכס בפורטוגל.

סגירת תנאי הרכישה

תנאי הרכישה יכולים להשתנות מאוד מעסקה לעסקה והכל כמובן תלוי על מה הסכמתם במשא ומתן. אבל הכי חשוב שהכל יהיה כתוב:) בדרך כלל נהוג להציע בין 10-20% מהסכום הכולל כמקדמה, והשאר במועד הקנייה – לאחר 60 יום.

זה משהו שאף אחד לא אומר לכם, ואנחנו למדנו מניסיון. הכינו את כל המסמכים עוד לפני שאתם מתחילים בתהליך החיפוש. זה לא רק חוסך זמן אחר כך, אלא גם בהתאם לנכס עלולים להיות קונים נוספים, ובדרך כלל מי שיציג ראשון את כל המסמכים מסודרים יהיה בעדיפות ברכישה.

בקשה למימון בנקאי 

האם ניתן לקבל מימון לרכישה כזר בפורטוגל? מה גובה ההלוואה?

כשאנחנו מדברים על מימון, התהליך ארוך יותר, ויכול לקחת קצת זמן עד שהתהליך יאושר. בדרך כלל כשאנחנו יודעים שלקוח שלנו מעוניין לרכוש נכס עם הבנק, אז נתחיל את כל התהליך של המשכנתא עוד לפני תחילת חיפוש הנכס. להתחיל לחפש נכס לפני שיש לנו אישור עקרוני מהבנק עם תנאי המשכנתא-רק יעכבו את התהליך, וכנראה שגם נפסיד את העסקה עד אז. וחוץ מזה, אנחנו רוצים לוודא שיש לנו אישור עקרוני  מהבנק על הסכום המבוקש לפני חיפוש הנכס- כדי להבטיח את המשך התהליך, ולחסוך לכולנו זמן ועלויות מיותרות.

חתימה על הנכס 

סיימתם את המשא ומתן,הסכמתם על המחיר, הגיע הזמן לרשום את המסמכים על שמכם. איזה כיף! מזל טוב:)

אז השלב הזה מתחלק לשני שלבים. 

בחתימה הראשונית על החוזה רכישה CPCV נהוג להעביר בין 10-20% כפי שציינו קודם. לאחר מכן, יש לכם כ-60 יום (או מה שהחלטתם) להעביר את שאר הסכום למוכר.

חשוב לציין שהחוזה הראשוני מגן עליכם בעסקה ובמידה והמוכר מתחרט ולא רוצה למכור לכם את הנכס- הוא יהיה חייב להחזיר לכם את הסכום ששילמתם כפול 2.

לאחר מכן, יש את החתימה הסופית של הנכס הקרויה בפורטוגל – Deed שבה תצטרכו להעביר את שאר התשלום למוכרים.

במידה ובחרתם במימון מהבנק, נדרשת נוכחות של מייצג מהבנק. החוזה מכר נחתם באחד מהנוטריונים בעיר. אל תשכחו להכין תשלום נוסף עבור מיסי הרכישה שתצטרכו לשלם בעת ביצוע העסקה  (IMT,IS)

לאחר חתימת השטר מכר, הנכס נרשם על שמכם בטאבו וזהו, הבית שלכם באופן רשמי! מזל טוב:)

 

האם אני יכול לקנות בית בפורטוגל בזמן שאני גר בחו”ל?

כן. אפשר לקנות בית בפורטוגל גם כשאתם גרים בחו”ל, אבל תצטרכו שאיש מקצוע מקומי ילווה את התהליך. ורק כדי לסבר את האוזן – 50% מהתהליכים שהשלמנו השנה (2021) נעשו מרחוק, עקב מגיפת הקורונה.

כל מה שאתם צריכים זה לחתום על ייפוי כוח למי שייצג אתכם בתהליך (יכול להיות גם עורך דין) ולעקוב אחרי השלבים. ודאו שאתם עושים את הקנייה עם משרד/עורך דין מהימן כדי להבטיח לכם את התהליך הבטוח ביותר.

צריכים עזרה בביצוע ההשקעה/ברכישה הבאה שלכם בפורטוגל? אנחנו עושים הכל מא’ ועד ת’, גם אם אתם בחו”ל/בארץ.  אנחנו דואגים למסמכים, למימון, לאיתור נכסים במיקומים אסטרטגים, משא ומתן, תהליכים משפטיים, שיפוץ וניהול הנכסים. אנחנו כאן כדי לחסוך לכם זמן, כסף וכדי לעשות עבורכם את ההשקעה הטובה ביותר. 

אנחנו לא מוכרים לכם נכס, אנחנו קונים יחד איתכם נכס. זה כל ההבדל.

רוצים ליווי לרכישת נדל״ן בפורטוגל? מוזמנים לכתוב לנו כאן

 

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

6 מסמכים שתצטרכו לרישום תושבות בפורטוגל- אשרת שהייה

אז אחרי שהגשתם בקשה לאחת הויזות שמספקות אשרת שהייה (במידה ואין לכם דרכון אירופאי), אתם זכאים למעבר, ארזתם מזוודות והגעתם לפורטוגל. מה הלאה? איך נרשמים כאן בפועל? מה הדברים שתצטרכו לעשות, ואילו 6 מסמכים תצטרכו שיהיו אתכם בעת רישום התושבות שלכם בפורטוגל?

למאמר המלא »

פורטוגל-הבית שלנו

הרבה אנשים שואלים אותנו- לאן כדאי לי לעבור בפורטוגל?
איזה מקום יתאים לי? האם אני רוצה עיר, או כפר? ואיך נראים ומרגישים בכלל המקומות האלה?

למאמר המלא »

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש