האם מחירי הנדל”ן בפורטוגל ירדו בשנת 2021?

האם 2021 הוא זמן טוב להשקיע בנכסים בפורטוגל? האם מחירי הנדל”ן בפורטוגל ירדו?

איזו השפעה תהיה לקורונה על מחירי הנדל”ן?

אלה רק קמצוץ מהשאלות של אלה המתכננים להשקיע בנדל”ן או לעבור לגור בפורטוגל ב2021.

אז למרות כל תקופת החוסר ודאות, סגירתם של עסקים רבים והקפאתו של המשק בעקבות הנגיף העולמי שעצר את החיים של כולנו – נוכחנו לגלות שהשוק בפורטוגל עמיד למדי למשבר הנוכחי, ואפילו נרשמה עליית מחירים בשוק הנדל”ן בשנת 2020!

מגמת עליית מחירי הנכסים בפורטוגל בעשור האחרון היא דבר שנמשך גם בשנה האחרונה, למרות מגפת הקורונה העולמית שהפחיתה את מספר ההשקעות בשוק בשל סגרים באים והולכים.

לפי שיחות שערכנו עם סוכני נדל”ן רבים בפורטוגל, נראה שמי שמעניין כרגע בנכסים, סוגר עסקאות הרבה יותר מהר. הקורונה לפיהם ניקתה את ה”מתעניינים והמבררים” ומי שפונה אליהם בימים אלה, הם אנשים שכבר עשו חקר שוק ובאים לסגור עסקה.

יותר מזה, בגלל ההתקדמות הדיגיטלית – הרבה תהליכים הפכו לאפשריים אונליין, מה שאפשר לסגור הרבה עסקאות גם מבלי להגיע פיזית לפורטוגל.

אז מהי עליית המחירים שנרשמה ב 2020?

לפי המידע שריכזנו בהסתמכות על דוחות נדל”ן שהתפרסמו באתרים שונים – מחירי הנכסים בפורטוגל עלו ב -5.9% בממוצע בשנת 2020, וברבעון האחרון של השנה נרשמה עליית מחירים של 2.7% על פי מדד המחירים באתר Idealista.pt.

כן חשוב לציין שלמרות עליית מחירי הנכסים בפורטוגל ב2020, העלייה בהחלט האטה, וזאת אולי אחת ההשפעות הראשונות של מגפת הקורונה על שוק הנדל”ן. לכן  כפי שאנחנו אומרים גם למשקיעים שעובדים איתנו – זה זמן טוב לקנות נדל”ן, אבל עדיף לחכות עם המכירה לאחרי הקורונה.

האם מחירי הבתים צפויים לרדת בפורטוגל בשנת 2021?

אז למרות ששוק הנדל”ן קפא בתקופת הקורונה ואפילו נרשמו עליות מחירים, דו”ח שפורסם לאחרונה, כן צופה כי מחירי הבתים הממוצעים בפורטוגל ירדו בכ -2% בשנה הקרובה כתוצאה מהמגיפה. ירידה שהיא ללא ספק פחות משמעותית מהירידה שחוו במדינות אחרות באיחוד האירופי, ומוכיחה שוב את יציבות השוק הפורטוגלי. חשוב לציין שלפי המחקרים שנעשו בנושא, הם גם מציינים כי ירידת המחירים הצפוייה תלויה כמובן במספר גורמים חשובים כמו: סוג הנכס, המיקום שלו, מצבו הפיזי וכו’. אז ירידת מחירים דרסטית שתשקשק את שוק הנדל”ן? לא כל כך.

אנחנו יכולים להגיד מהחוויה האישית שלנו בכל הנוגע להשקעות נדל”ן בפורטוגל, שהמחירים אמנם נשארו יציבים למדי, אך כוח המיקוח בהחלט עלה, מה שנותן לנו הזדמנות להשקיע בנכסים מעניינים יותר, בעלי מטראז’ גדול יותר,  מה שלא היה קיים לפני שהגיעה הקורונה.

כיצד ענף התיירות בפורטוגל ישפיע על מחירי הנדל”ן ב2021?

זה ברור לכולם שההשפעה על שוק הנדל”ן בפורטוגל תהיה תלויה בהתאוששות של ענפים כמו תיירות ואירוח, שכן הם מהווים 40% מהכנסות המדינה. אך נראה שגם בענף התיירות הם אופטימיים למדי. לפי ראיון שנערך עם ראש ענף התיירות בדרום פורטוגל – הוא מציין שהם מצפים להתאוששות מהירה, ושכבר הקיץ הנוכחי התמלא בדרישה גבוהה למקומות אירוח. הם מספרים עוד כי גם הדרישה של לגור באזורים האלה עלתה, ולא רק לצורך נופש.

הגירה לפורטוגל

ההגירה לפורטוגל נהייתה גם היא  אופציה אטרקטיבית במיוחד.

לפי כתבות ומחקרים רבים נראה כי פורטוגל היא אחת מהמדינות עם האורח חיים הטוב ביותר והיא מציעה פתרונות מגורים להרבה קהלים שונים החל מצעירים שעובדים אונליין ועד לפנסיונרים. יש ביכולתה להציע למהגרים איכות חיים גבוהה, שמש, ים ועלויות מחיה נוחות למדי – יחסית לשאר מדינות אירופה, מה שמושך אליה המון משקיעים זרים וכאלה שמחפשים מקום טוב להגר אליו אחרי מגיפת הקורונה.

דרישה למרחב

הקורונה ללא ספק שינתה את חוקי המשחק בכל מה שקשור למגורים.

ניתן לראות כי נכסים שיהיו מותאמים טוב יותר לאפשרות של עבודה מהבית, יותר אפשרויות אירוח, מרפסות גדולות יותר, שטח חוץ גדול יותר, משרד ביתי ויצרו איזורים משותפים שיבנו קהילה מקומית- הם אלה שצפויים לראות אפילו עליית מחירים.

לסיכום, ניתן לראות כי שוק הנדל”ן בפורטוגל נשאר יציב למדי, ולמרות הקיפאון היחסי- עדיין אפשר לאתר הזדמנויות השקעה מעניינות, בוודאי בתקופה הנוכחית.

שוקלים השקעה בפורטוגל? כנסו לכאן

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש