למה החלטנו לעבור לפורטוגל: זה הסיפור שלנו

בשנים האחרונות המון  אנשים ברחבי העולם בוחרים לעבור לגור בפורטוגל. אבל מה הופך את פורטוגל למושכת כל כך, ואיך הבנו שזו ההחלטה הנכונה בשבילינו?

בפוסט הזה נשתף אתכם בחוויה האישית שלנו ועל איך התאהבנו כל כך בפורטוגל שהחלטנו להישאר לגור בה(:

הסיפור שלנו מתחיל בקוויקי חתונה בניו יורק

אחרי חתונת הבזק שלנו בניו יורק (לקח לנו חצי שעה לכל הסיפור, יותר מהיר מהמתנה לתור הקרוב בקופת החולים)  חיפשנו מקום לעבור אליו באירופה. חיפשנו חיים רגועים יותר, מקום שיתן לנו תחושה של בית, ושל הרפתקה חדשה בחיים. וכמובן, לא הסכמנו לוותר על שמש וחופים ואווירה אירופאית.

בהתחלה כל הדרכים הובילו לספרד, אבל משיטוט זריז ב- Skyscanner מצאנו כרטיס טיסה זול בטירוף מניו יורק לליסבון-

אז החלטנו ללכת על זה, ולהתחיל את ההרפתקה שלנו בהאני מון כיפי בפורטוגל ובהמשך להמשיך ליעד המתוכנן שלנו- לספרד.

“הן קרובות מספיק”, אמרנו.

כשנחתנו בליסבון, פגשנו בהוסטל שבו התמקמנו- כמה בנות גרמניות שבדיוק חזרו מטיול קאמפינג מטריף ברחבי פורטוגל. וככה ישבנו איתן על קפה, מפטפטים ושומעים את כל הסיפורים וההרפתקאות, על החופים והיערות, על המסע המופלא של מה זה אומר לעשות קמפינג בפורטוגל, וזה נשמע לנו פשוט מושלם.

באופן אירוני, ההוסטל ששהינו בו, היה ממוקם ממול חנות DECATHLON המפורסמת, שמציעה את כל ציוד הקמפינג האפשרי במחירים זולים למדי. מפה לשם אחרי מחשבות ותכנונים, החלטנו ללכת על זה ולעשות את הטיול המטורף שהבנות בהוסטל סיפרו לנו עליו. מיד הגענו לחנות קמפינג וקנינו את כל הציוד האפשרי- אוהל, מזרון מתנפח, גזיה, סירים, חומר נגד יתושים, פנסים, ומה לא… כאילו ברגע אחד שכחנו שיש לנו גם את כל המזוודות הענקיות שהגענו איתן- לסחוב במשך כל הטיול.

אז שכרנו רכב גדול, העמסנו אותו בכל טוב יחד עם קצת קניות ראשוניות מהסופר, שהספיקו לשקשוקה של הבוקר, ויצאנו למסע ששינה את חיינו.

בילינו חודש שלם ברחבי כל פורטוגל, מצפון לדרום, בחופים, בצוקים בהרים, בטבע המדהים, פגשנו אנשים מדהימים, שמענו סיפורים מרתקים, והבנו למה הבנות מההוסטל חזרו כל כך מוארות מהטיול הזה.

ופשוט התאהבנו – התאהבנו בתרבות הפורטוגלית, בערים, ובנופים היפים, ובעיקר: באנשים המדהימים שיש במקום הזה. ולמרות שפורטוגל שונה שנות אור מהמקום שאנחנו מגיעים ממנו – עדיין, הם הצליחו לגרום לנו להרגיש בבית.

Why we decided to move to Portugal: get to know our story

כולם היו רגועים יותר וחברותיים בטירוף, וקלטנו שוואלה אפשר גם לחיות בנחת בחיים האלה, בלי לחץ, בלי בלאגנים, ככה פשוט. זה הרגיש לנו כאילו אנחנו בג’מייקה האירופאית.

באמצע הטיול שלנו החלטנו לקחת הפסקה מהקמפינג, בכל זאת רצינו איזו מקלחת חמימה ולישון על מיטה נעימה,  וחיפשנו מקום לעצור בו ללילה ב- Airbnb . להפתעתנו הגדולה, לא הצלחנו למצוא אפילו מקום פנוי אחד. פורטוגל ידועה בפיצוץ התיירותי שלה, אבל לא הבנו עד כמה.

זה היה אז שהתחלנו להבין את פוטנציאל הנדל”ן בפורטוגל, והחלטנו לחקור עוד ועוד בנושא. כמה השכירויות עולות, כמה הנכסים עולים, התחלנו להבין את הביקוש העצום למגורים, את החוסר בדיור ואמרנו “אוקיי, מעניין…”

תוך כדי החקר הנדלנ”י שלנו, בערים הגדולות בפורטוגל- מצאנו כי פורטו היא כרגע המקום הכי מעניין להשקיע בו ולפתח את עצמאותנו הכלכלית.

ברוכים הבאים לפורטו

מבין כל המקומות בהם ביקרנו בפורטוגל, פורטו, במחוז הצפון, הייתה זו שתפסה את תשומת ליבנו.
עיר בוטיקית, עיר יין מהממת, אירופאית, צבעונית, עם נהר מרהיב ואוקיאנוס אינסופי. מצאנו את פורטו כעיר מאוד נוחה להתיישב בה, גם בגלל הגודל הקומפקטי שלה, חיי העיר התוססים שלה, אבל גם בגלל אווירת הצ’יל והאותנטיות הפורטוגלית שטמועים בה.

בגלל שאנחנו יזמים מלידה, וגם קצת וורקהוליקים אפשר לומר(: המוח שלנו התפוצץ בפורטו. ראינו בפורטו כל כך הרבה הזדמנויות ליצירת יזמויות חדשניות מעניינות ומקום שהנדל”ן שלו רק עולה ועולה. אז החלטנו להישאר וליצור את הפרויקט היזמי הראשון שלנו בפורטו:

COMMUNA GARAGE– בניין שרכשנו עם קבוצת שותפים והסבנו אותו למתחם מגורים לנוודים דיגיטליים, בשכונה הכי מגניבה בפורטו, מקום שמארח סדנאות, תערוכות, שפים, ויוצר מקום מפגש לאוכלוסייה בינלאומית.

מאז אותו פרויקט ראשון וההצלחה הגדולה שחווינו בו, התחלנו גם ללוות משקיעים לרכישות ויזמויות נדל”ן מגוונות ברחבי פורטוגל.

היום, אחרי כמה שנים טובות בפורטוגל, אנחנו גאים להיות אחרי רפרטואר רחב של השקעות נדל”ן, בהם ליווינו עשרות משקיעים לרכישות של בניינים, דירות, מלונות ושטחים ברחבי פורטוגל.

בנוסף לרכישה עצמה- שיפצנו ועיצבנו הכל,  ולאחר מכן גם השכרנו!

וככה יצא שבכמה שנים שלנו כאן- זכינו ליצור הרבה בתי חלומות לאנשים שעברו לגור בפורטוגל או בחרו להשקיע את כספם כאן ולקבל תשואה יפה(:

ואנחנו, זוכים לעשות מדי יום את מה שאנחנו הכי אוהבים לעשות!

ומה איתנו היום?

בואו נגיד שלהזיז אותנו מפה היום, יהיה מאוד קשה… זה מצחיק לחשוב איך בארץ לפני המעבר, היו לנו כל כך הרבה תהיות לגבי מה נעשה במקום שאליו נעבור, איך נתפרנס, איך יראו החיים שלנו-

והיום קשה לנו לדמיין מה נעשה בארץ.

כשהגענו לפורטוגל בהתחלה היינו הזוג הצעיר הזה מתל אביב, מישראל, שמאוד התקשה לבנות חיים ולממש את הפוטנציאל שלו.

המסע שלנו לקח אותנו למקומות מדהימים והמדינה הזו התגלתה כמו משב רוח מרענן למפרשים שלנו. וזה בדיוק מה שחיפשנו. כאן בפורטוגל אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לחלום גדול ורחוק, ובאותו הזמן- ליהנות מהחיים.

היום יש לנו את העסק שלנו בייעוץ נדל”ן. בו אנחנו מאגדים קבוצות רכישה לפרויקטים גדולים ומעניינים, מוצאים נכסים להשקעה למשקיעים או מוצאים לכל מי שרוצה לעבור לכאן- את בית חלומותיו בפורטוגל(:

וכמובן, פורטוגל הייתה גם המקום בו נהיינו משפחה לראשונה! עם ריו החמוד שהוסיף לנו כל כך הרבה אושר ואהבה  למסע המופלא הזה, של החיים שלנו.

Our expat family in Portugal

 

אז אם אתם גם חושבים על לעבור לפורטוגל, בין אם אתם מחפשים עזרה במציאת בית החלומות שלכם או במעבר אליו, או מחפשים נכס להשקעה- אנו כאן כדי להדריך ולייעץ לכם בכל שלב בדרך!

תשוטטו באתר שלנו כדי להתעדכן במגוון השירותים שלנו, ובכל הדברים שאנחנו יכולים לעשות יחדיו(:

כמו כן, תוכלו להכנס לבלוג העשיר שלנו בו נמשיך לשתף אתכם גם בחוויות האישיות שלנו וגם במדריכים חשובים שיעזרו לכם לצלוח את המעבר או ההשקעה הבאה שלכם בפורטוגל.

 

תעקבו אחרינו ברשתות החברתיות! שם תוכלו למצוא את הסיפורים היומיומיים שלנו, ועדכונים שוטפים לגבי כל מה שקורה בחיים בפורטוגל

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

רילוקיישן

בוחרים אחרת

לרובינו יש את החלום הנחשק של לעזוב את הכל, לנסוע למקום חדש, אולי אקזוטי יותר, עם תרבות אחרת, עם אנשים אדיבים, לתרגל את האנגלית שלנו

למאמר המלא »

כריסטמס בפורטוגל

כריסטמס מגיע בצעדי ענק, הרחובות מלאים באנשים שקונים שפע של מתנות ועוטפים אותם באריזות צבעוניות. כולם פה דואגים להזכיר לנו, שברגע שהכריסטמס מגיע, הם יסעו

למאמר המלא »

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש