איך למצוא חברים במדינה חדשה

אז החלטתם שאתם עוזבים הכל ומעתיקים את עצמכם למדינה חדשה. אז דירה אפשר למצוא, עבודה גם תסתדרו, אבל איך מוצאים חברים חדשים עכשיו שאתם כבר די בוגרים ואין לכם כוח לקום מהספה?

בכל זאת…לא תרצו למות מבדידות וכן, תצטרכו לשנס מותניים, להתאמץ קצת וליצור לכם מעגל חברתי חדש! מישהו לאכול איתו ארוחת שישי, לטייל בסופש״ים, או מישהו עם כתף להתבכיין עליה אם המצב פתאום לא משהו… יש גבול לכמה הבן/ת זוג יכולים לספוג, ובינינו- עזבו אותם בשקט!

אז קומו מהספה, גם אם לא בא לכם וצאו החוצהההה

הנה כמה דרכים מעניינות שמצאנו לנכון לשתף אתכם על איך למצוא חברים במדינה חדשה:

1. אם אתם ישראלים ויהודים – לכו לבית הכנסת. שם תוכלו למצוא קהילה ישראלית ענפה וליצור מינגלינג ראשוני עם אנשים בדיוק כמוכם שהיגרו למדינה. כנראה שהם בהחלט יהיו האנשים שלכם לארוחות שישי. כן, גם אני לא הלכתי לבית הכנסת בארץ, אבל בחו״ל זה משהו יותר קהילתי מדתי, וזה נותן כר נוח להיכרות מכל הסוגים.

2. תתחברו לאתר העירייה ולכו תשתתפו באירועים ופעילויות מקומיות. שם תוכלו להכיר אנשים עם תחומי עניין דומים וליצור חברויות חדשות.

3. קחו שיעורים או סדנאות בנושאים שאתם מתעניינים בהם. אנחנו הכרנו בהתחלה חברים משיעורי אקרויוגה שהשתתפנו בהם, עומר הלך (ועדיין הולך) לשחק כדורגל ואם אתם הורים- סביר להניח שתכירו עוד הורים מהחוגים ומהגן של הילד שלכם.

4. התנדבו! מכפתלכם? גם ככה יש לכם מלא זמן ואין לכם חברים להעביר איתם את הזמן, אז גם תעשו טוב למען מטרה שאכפת לכם ממנה, וגם תיצרו קשרים וחברויות עם אנשים מקומיים.

5. השתתפו ב-Meetups ובמפגשים אחרים המאורגנים באמצעות המדיה החברתית. מספיק להתחבר לכמה קבוצות של זרים בפייסבוק באיזור שבו בחרתם להתמקם, שם תוכלו למצוא המון מפגשים שהחבר׳ה מארגנים. אז כל מה שתצטרכו לעשות זה ללחוץ attending ולהגיע למפגש! שם תכירו עוד חבר׳ה ממדינות שונות שנמצאים בדיוק במצבכם, שמחפשים גם הם, חברים חדשים.

6. השתמשו בקהילות מקוונות וברשתות חברתיות כדי להתחבר לאנשים שחולקים את תחומי העניין שלכם. משהו שמאוד כדאי לכם לעשות, זה לכתוב פוסט בפייסבוק באחת הקבוצות בעיר שבה בחרתם להתמקם ולכתוב- ״היי! הגעתי לכאן ואני מחפש חברים לשתות איתם קפה או לשחק ברידג׳״ אני בטוחה שיהיו כמה אנשים שימחו לשחק איתכם:) ואם לא ברידג׳ אז משהו אחר, מה אתם בני 80?

7. תלכו ללמוד פורטוגזית!!! לימודי השפה מביאים איתם המוןןן חברויות חדשות עם הרבה זרים שהחליטו להתמקם כאן בדיוק כמוכם. לחילופין, אתם יכולים למצוא מישהו לחילופי שפות וככה תוכלו ללמוד אחד על התרבות של השני.

8. נכון, זה קשה, ולפעמים זה מרגיש כמו משפטי פתיחה בטינדר- אבל תעשו מאמץ לפתח שיחות עם אנשים שאתם פוגש במצבים יומיומיים ואקראיים, כמו בעבודה או אפילו במכולת. שזה מחזיר אותי לסעיף הקודם- תלמדו את השפה המקומית! בלי שפה יהיה לכם קשה להרגיש מקומיים ותמיד תעמדו בצד ותצחקקו מבדיחות שלא באמת הבנתם.

לסיכום, תזכרו להיות סבלניים ועם ראש פתוח, לבנות קשר אמיתי זה משהו שלוקח זמן וזה ממש לא משהו שקורה ממפגש אחד או שניים. צריך להרים טלפון, לצאת, לעשות מאמץ לדבר גם כשאין לכם כוח ולפתח את החברות לאט לאט, עד שתרגישו מספיק בנוח אחד עם השני, ותוכלו לשבת על הספה יחדיו, לראות netflix ולשתוק לנצח, כי כמה כבר אפשר לדבר??? די, חפרתם

יש לכם טיפים משלכם? ספרו לנו

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש