בחירה נכונה של בעלי מקצוע איכותיים תחסוך לכם המון כסף!

עסקת נדל”ן, בטח בחו”ל, דורשת בדיקות רבות ובעיקר ישנה חשיבות עליונה לבחירה נכונה של בעלי המקצוע שמלווים אתכם בתהליך.

רוב המשקיעים שרוכשים נכסים בפורטוגל או בכל יעד אחר בעולם, לא בהכרח חיים באותו היעד – דבר שלעיתים קרובות עלול לעורר קושי באיתור בעלי מקצוע איכותיים ואמינים שינהלו עבורכם את התהליך מהשטח.

בשלוש שנים האחרונות החלפנו לא מעט בעלי מקצוע – עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים וכו’… והאמת שנוכחנו לגלות שלא כל כך פשוט למצוא בעלי מקצוע איכותיים, שגם דוברי אנגלית וגם עובדים בקצב שתואם את לוח הזמנים שלנו. במיוחד כשמדובר בהשקעה שקצובה בזמן.

כשאנחנו מחליטים ללכת על נכס מסוים, ולאחר שהסכמנו על תנאי הקנייה עם המוכרים, אנחנו מיד מרכזים את כלל הניירת של הנכס ובעליו ושולחים אותם לעורכת הדין שלנו לבדיקה מעמיקה.

תפקידה של עורכת הדין משמעותי מאוד בשלבי הרכישה של הנכס, מאחר ויש לוודא שאין עיקולים, חובות, אי התאמות מבחינת הטאבו ועוד משתנים שיכולים ליצור בעיות רציניות בשלבים הבאים של הרכישה או אחריה. 

ולמרות זאת, משקיעים רבים מנסים בכל דרך להוזיל את עלויות העורך דין או לחלופין למצוא עורך דין זול ולא חושבים על התמונה הגדולה שבה זיהוי מוקדם של בעיות מהסוג הזה, יכולות למנוע הוצאות גדולות יותר שלא תוכננו ואף הסתבכויות משפטיות שיעלו לכם הרבה כסף וזמן.

שבוע שעבר, חתמנו בשעה טובה על דירה נוספת עבור משקיע שלנו, שעברנו איתו דרמה לא קטנה בשבועות האחרונים. 

לפני כחודשיים, איתרנו עבורו דירה מהממת לשיפוץ, במיקום מרכזי בפורטו ועם פוטנציאל רווח גדול!

מרוצים מעצמנו, העברנו את כל הניירת של הנכס לעורכת הדין שביצעה בדיקה מקיפה אודות ההיסטוריה של הנכס מבחינה חוקית, בדקה אודות בעלי הנכס, והכל היה נראה תקין וכשר והעברנו את הסכום הראשוני עם חתימת החוזה הראשוני. שמחים ומאושרים על העסקה -תיאמנו תאריך לחתימה הסופית.

אממה!

כמה ימים לפני החתימה, הגיע אלינו למייל מכתב רשמי ממשרד עורכי דין ממשלתי, שהוציא צו מניעה למכירה של הנכס, מאחר והבעלים של הנכס ככל הנראה רכשו את הנכס מבעליו הקודמים, כאשר אלו אינם כשירים נפשית למכור. במילים פשוטות, מסתבר שהמוכרים הקודמים היו לא יציבים בנפשם ומשפחתם החליטה לתבוע את המוכרים הנוכחיים על הונאה וניצול.

בשלב הזה, ואחרי שהבנו שאין לנו שום סיכוי להתקדם עם העסקה הזאת, הייתה לנו מטרה אחת מול העיניים- להחזיר את הכסף של המשקיע!

ופה חברים, דוגמא קלאסית ל”למה צריך עורכת דין מקצועית”- 

עורכת הדין שלנו ניהלה את התקשורת מול המוכרים ועורכי הדין שלהם בצורה חדה ומהירה, ולמרות שהם ניסו בכל דרך להשאיר את הכסף אצלם על מנת שהעסקה כן תצא לפועל בכל מקרה – עורכת הדין שלנו דרשה באופן תקיף וברור העברה מיידית של הסכום שהועבר (20%), ותוך שלושה ימים הכסף חזר חזרה בבטחה לחשבון הבנק של המשקיע שלנו.

מישם היא דאגה כמובן לבטל את הסכם הרכישה ולוודא שהמשקיע שלנו מוגן מבחינה משפטית ויוצא “נקי” מכל הסיפור הזה. 

אבל כמו שאומרים – כל עכבה לטובה – 

בסוף מצאנו לו דירה שווה באותו הגודל, אותם הנתונים, במיקום פצצה, וב20 אלף יורו פחות! דירה שנכנסת לשיפוץ ברגעים אלה, ותהיה לא פחות ממדהימה.

לסיכום, למרות שמקרים כאלה קורים לעיתים רחוקות, אנחנו ממליצים בחום לבחור נכון את בעלי המקצוע שלכם, לא לחסוך על ייצוג משפטי איכותי ולהבטיח לעצמכם עסקה בטוחה וחלקה. 

לליווי צמוד ובטוח לרכישה מוזמנים ללחוץ כאן

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

המדריך לנדל”ן 2! עדכון 2021

הרבה קרה מאז שהגענו לפורטוגל מבחינה נדל”נית.חלק מהמחירים עלו, חלק נשארו אותו דבר, דברים התעדכנו בנוגע למיסוי,וכמובן, איך אפשר שלא לדבר על הקורונה שעדיין למרבה

למאמר המלא »

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש