איפה לחפש דירה בפורטוגל במחיר יחסית שפוי?

מגיעים לפורטוגל עם המשפחה להתאוורר או לחפש פיתרון זמני עקב המצב?
איפה כדאי לחפש דירה באיזור שיהיה לכם נוח כמשפחה לגור בו ובמחיר יחסית שפוי??

בשנה האחרונה אנחנו רואים הרבה פוסטים ומקבלים הרבה פניות ממשפחות ששואלות על אילו איזורים בפורטוגל נוחים למחייה כמשפחה ולאיזה איזור כדאי להם להגיע בתקופה מתוחה שכזאת.
אז קודם כל נגיד ונציין שכמובן שבמרכזי הערים פורטו וליסבון המחירים יהיו בשמיים. הביקוש הוא עצום, וגם כאלה שגרים כאן כבר תקופה –מתקשים למצוא דירה למגורים, שלא לדבר על המחירים שהרקיעו שחקים. פורטוגל מבוקשת למגורים מכל העולם, ותוסיפו על זה את כל המהגרים/פליטים שהגיעו מאוקראינה בשנה האחרונה- אז הכל פה overloaded.

לכן, אנחנו מרכזים לכם כאן רשימה של מקומות שבהחלט מומלצים למגורים כמשפחה, שקרובים למרכזי הערים, ושכנראה תכלו למצוא כאן דיור במחירים יותר שפויים ממרכזי הערים עצמם.
בסוף הכתבה תמצאו גם טיפים על איך לסגור דירה באחד המקומות המקומות האלה במחיר סביר.

 

ליד פורטו:

וילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia) שוכנת ממש מעבר לגשר המחובר למרכז פורטו, במרחק של רבע שעה/20 דק נסיעה אתם ממש במרכז העיר בין אם זה באוטו, ברכבת או במטרו. באיזור הזה תוכלו למצוא חופים שווים סטייל ״עמק חפר״, המון פארקים, גני שעשועים, דירות בבניינים וגם הרבה מאוד בתים פרטיים. בגאיה יש חינוך ציבורי, פרטי וזה איזור בפני עצמו. רוב הפורטוגלים שרוצים לחיות באיכות חיים גבוהה יותר ולשלם פחות- גרים שם.

מאיה ( Maia) – שכונה הנמצאת צפונית לפורטו, במרחק של כ20 דק באוטו. שכונת מגורים פר אקסלנס של משפחות פורטוגליות, עם בתי ספר, גנים, גני שעשועים, פארקים מרכז מסחרי וכל מה משפחה צריכה לצורך מגורים שקטים ורגועים. הייתי מגדירה אותה בוייב של קריית אונו. תוכלו למצוא שם הרבה דירות בבניה חדשה וגם בתים פרטיים. היא בהחלט אופציה טובה למי שמחפש קרבה לפורטו אבל לא רוצה לשלם הון תועפות.

וילה דו קונדה (Vila do conde) איזור מעולה בלי שום קשר, שגם הרבה זרים מתמקמים בו למגורים. שוכנת ממש למרגלות הים עם אחלה של חופים, טיילת מהממת, ומושלמת למגורים מאוד נוחים של משפחה. יש בה פארקים, גני שעשועים, מרכז מסחרי עשיר, ואת הקניון עודפים הכי שווה בצפון פורטוגל:) יש שם חינוך ציבורי ופרטי, דירות ובתים בשטחים נדיבים ומאוד נוחים למגורים של משפחה. ממוקמת צפונית לפורטו על הים, במרחק של כ30-40 דקות ממרכז פורטו.

 

ליד ליסבון:

אלמדה (Almada)- נמצאות מעבר לגשר של ה25 באפריל שמחובר ממש לליסבון, מהצד השני. אלמדה נמצאת ממש בחיבור של הגשר במרחק של 15-20 דקות נסיעה מליסבון. מתאימה מאוד למי שחייב את הקרבה לעיר, ורק הנסיעה על הגשר זו חוויה בפני עצמה:) אלמדה מתאימה מאוד למשפחות שרוצות לגור ליד העיר אבל במחירים יותר שפויים. יש שם מגרשי משחקים לילדים, פארקים, חוף ים, חינוך ציבורי ופרטי.

סטובל (Setúbal)- כ35-40 דקות באוטו וכשעה ורבע ברכבת מליסבון שוכנת לה סטובל. עיירה פורטוגלית מקסימה עם חוף ים, פארקים, מגרשי משחקים, גנים, בתי ספר, ובתכלס? יש בה כל מה שצריך למגורים של משפחה בנוחות- למי שמחפש שקט מהעיר הגדולה. קרובה מספיק לליסבון כשרוצים להגיע, ואם חשקה נפשכם להתאוורות עוד יותר בחופים המטורפים של דרום פורטוגל- היא ממוקמת בסה״כ שעתיים נסיעה מהם. מתאים בהחלט לווויקנד שמשי.

כמובן שאם אתם אנשי כפר וטבע, ואתם מחפשים אווירה רגועה יותר ולא צריכים את מרכז העיר- המחירים בכל מרכז פורטוגל הם הרבה הרבה יותר זולים מהקרבה לערים ולחופים. איזורים מומלצים להתאווררות לחפש בהם:
Gerês, Viseu, Castelo Branco,

 

איך אפשר למצוא דירה מרוהטת באיזורים הנ״ל? קיימות 2 אופציות:

1. איירבינבי– יש באיירבינבי אופציה לשכור דיור גם לתקופות ביניים, החל מחודש ומעלה. כל מה שצריך לעשות זה לסמן את האופציה הנל וזה יתן לכם המון אופציות רלוונטיות לתקופה שלכם, ולכמות אנשים שאתם צריכים את הדירה/בית. בנוסף, אנחנו ממליצים לפנות ישירות בהודעה פרטית לבעלים, ולנסות לסגור איתם מחיר טוב יותר עבור התקופה עקב המצב. לרוב, אנשים שברשותם נכסים לא באיזורים מרכזיים יהיו יותר גמישים עם המחיר עקב הביקוש המופחת.

2. ישירות לבעלים דרך אתר idealisa – יש באידיאליסטה הרבה דירות מרוהטות שמוצעות להשכרה ובמחירים נמוכים בהרבה מאיירבינבי. לרוב בעלי הנכסים יעדיפו השכרה של שנה ומעלה, אבל מאחר ואתם פונים לדירות מרוהטות- אנחנו ממליצים לפנות אליהם באופן אישי, להסביר את המצב ולנסות לסגור איתם אפילו מחיר גבוה יותר כולל חשבונות (עדיין יהיה נמוך יותר מאיירבינבי), ואולי לשלם להם הכל מראש. בדרך הזו הם אולי יקחו את ההצעה. שוב מאחר ואנחנו מדברים על איזורים שהביקוש בהם הוא לא בשמיים, ואולי הם ישמחו להשכיר את הדירה לחודש חודשיים אם גם ככה היא עומדת ריקה. שווה לנסות.

 

ועוד דבר אחרון- אנחנו מאוד ממליצים לכתוב גם בקבוצות פייסבוק של הישראלים בפורטוגל על הצורך שלכם בדיור.
יש המון בעלי חוות, בעלי נכסים פרטיים שמציעים מגורים בעלות סמלית לישראלים המחפשים פיתרון בתקופה הלא פשוטה הזו.
מאחלים לכולנו ימים שקטים יותר

אהבתם? שתפו!

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש