למה השקעה בפורטו היא רעיון מדהים!

פורטו כל כך עשירה בהיסטוריה, מאוד אטרקטיבית להשקעות, ונחשבת למרכז הסטארט-אפ הגדול ביותר בפורטוגל. זה מדהים!

להרבה אנשים יש ספקות לגבי השקעה בליסבון או בפורטו, וזו הסיבה שאנחנו כאן כדי לספר לכם קצת על העיר היפה הזו שקיבלה אותנו בזרועות פתוחות:

מיקום גיאוגרפי נהדר

ממוקמת בצפון פורטוגל, בין הים לנהר הדואורו, פורטו היא השילוב המושלם למי שאוהב חיים עירוניים, אבל גם רוצה להיות קרוב לחוף הים או להרים כשהם רוצים.

אבל הכי חשוב זה שלפורטו יש שדה תעופה מאוד נגיש, ואם אתם רוצים להגיד שלום לספרד, במרחק של כ-5:30 נסיעה, אתם יכולים להיות במדריד, בירת ספרד, שלא לדבר על רשת הרכבות שמחברת את העיר לכמה ערים אחרות בפורטוגל.

איכות החיים

אם יש דבר אחד שפורטו מציעה, זו איכות חיים!

הידעתם שבשנת 2019 היא נבחרה לעיר האירופית הטובה ביותר לאיכות חיים, לפי סקר שפרסם Numbeo, מסד הנתונים השיתופי הגדול ביותר על ערים ומדינות בעולם?

בין המאפיינים הבולטים לשמירה על דירוג זה, ניתן לציין בטיחות, טמפרטורות מתונות, עם ממוצע של 220 ימי שמש במהלך השנה, גישה לתרבות והיסטוריה, שירותי בריאות טובים ובמחירים נמוכים, רשת תחבורה מצוינת – שרק משתפרת, גסטרונומיה טובה, פנאי, פארקים, אוכלוסייה ידידותית ועוד הרבה יותר!

במילים אחרות, כשחושבים על השקעה במקום כלשהו, הידיעה שהמקום מציע איכות חיים יכולה להיות משמעותית, אתם לא חושבים?

עלות ראשונית נמוכה להתחיל להשקיע

כשמתחילים השקעה יש צורך לקחת בחשבון מספר גורמים ואחד מהם (כנראה החשוב ביותר) הוא העלות הראשונית שתהיה, במיוחד אם הרעיון הוא לפתוח עסק.

ואם בהשוואה לערים אחרות באירופה, כולל ליסבון, ההוצאות הראשוניות לפתיחת עסק חדש בפורטו יכולות להיות נמוכות יותר, בעיקר, תוך התחשבות בקריטריונים של יוקר המחיה, שכירות ושטחי משרדים, מיקום גיאוגרפי, משכורת חודשית ו- אפשרות להתרחבות בינלאומית – מכיוון שפורטו קרובה מאוד לספרד ואפשר להרחיב את העסק למקומות רבים אחרים, מכיוון שהיא מחוברת היטב דרך שדה התעופה, הכבישים ורשת הרכבות שלה.

תמריצים ממשלתיים לעסקים חדשים

מכיוון שפורטוגל היא מדינה שתמיד מתכננת להשקיע בעסקים חדשים, ישנם מספר תמריצים הניתנים על ידי הממשלה, במיוחד לעסקים שמתאימים לתחומים אסטרטגיים כמו טכנולוגיה וחדשנות, ותוכלו למצוא עליהם הכל כאן: השקיעו בפורטו.

מרכז יזמות ראשי בפורטוגל

פורטו היא מרכז היזמות העיקרי בפורטוגל ומרכזת 19% מהסטארט-אפים הפורטוגזים, ו-47% מאזור הצפון, כשהיא המובילה בדירוג הלאומי של מערכות אקולוגיות ליזמות.

בהשוואה לערים אחרות באירופה, פורטו בולטת גם במספר הסטרטאפים, עם ממוצע לנפש גבוה ב-20% מהממוצע האירופי.

במילים אחרות, השקעה בפורטו היא ערובה לכך שהרעיון העסקי שלך יהיה בסביבה שמזמינה יזמות.

הקלה על התהליכים הבירוקרטיים

אחת המטרות של פורטוגל לעתיד היא להפוך את המדינה לרפרנס דיגיטלי באירופה והם עושים את זה טוב מאוד עד כה. הרבה לפני המגיפה, פורטוגל כבר אימצה תהליכים דיגיטליים רבים לעניינים בירוקרטיים, כמו ענייני מס, פתיחת חברה, עדכון מסמכים אישיים וכו’.

רק כדי לתת דוגמה, יש את Empresa na Hora System, שיכולה לפתוח עסק תוך פחות משעה. דוגמה נוספת ליעילות דיגיטלית היא אתר האינטרנט של Finanças de Portugal (ההכנסה הפדרלית הפורטוגלית), שיש בו תהליכים דיגיטאליים רבים, המקלים על החשבונאות היומיומית של היזם.

כל מה שאנחנו יכולים לומר הוא שתהליכים בירוקרטיים לא יכולים להיחשב כמכשול או בעיה בפורטוגל, במיוחד בפורטו, שכן רובם מתרחשים בצורה דיגיטלית ויעילה מאוד.

אתם מוכנים להשקיע בפורטו? אנחנו בהחלט ממליצים. ותזכרו שאנחנו כאן בשבילכם בכל שלב.

צרו קשר ונשמח לעזור!

אהבתם? שתפו!

ליווי ברילוקיישן

ליווי ועזרה בתהליך הרילוקיישן

סיורים פרטיים בפורטו

בואו להכיר את פורטו בסיור עם עומר

נדל"ן

הכירו אפשרויות השקעת נדל"ן בפורטוגל

רוצים עוד?

הנה עוד מאמרים וסרטונים שבטח יעניינו אתכם:

לא רוצים לפספס?

השאירו את הפרטים שלכם כאן, ונעדכן אתכם בכל פעם שנפרסם מאמר חדש